time to see

Thursday, May 13, 2010

selamat pagi!!

Selamat pagi!! shedapnya tido sampai mimpikan die(RINDU ^^”).. bebudak kejut ajak kuar makan pon aku xsedar malam tadi..huh..apola bebudak nih xbangun lagi..tau la hari nih xde kelas..syok plak dowang bantai tido..yang aku nih dah terbangun awal pulak..biasanya ngan aku2 pun same cam dowang kol 11,12 nnti la baru bangun jawabnya..hurm ape nak buat ek pepagi gini, nak jogging?xde geng..nak buat sarapan?xde bahan makanan kat umah nih,gula pon xde nak wat air panas..teruk tol..nak men gitar?aduh pepagi men gitar? xmcam bising plak an..da xtau sangat nak wat ape..aku terus menaip yang ntahapeapentah nih..haha.. hurm nak sarap xde mende,nak kuar pepagi gini malas la pulak..nape la xde datang roti canai ngan the 0 panas begolek?..mmg la gile..mane ade the 0 panas datang begolek..kalo datang begolek kompom2 da tumpah..aku menaip nih di temankan dengan alunan lagu yang berjudul ‘sketsa sebuah cinta’..layan gak lagu nih..yelah orang cam aku nih kadang2 suke gak layan lagu2 rock klasik..feeling jerk bila dengar…nak2 pagi2 yang nyaman nih.. aku keluar jap amek udara pagi..fuhh!! segar gila(walaupun xmandi lagi)aku tegok langit,pokok,tanah,rumput burung2 terbang,kereta2 lalu lalang...syukur alhamdulillah pada yang MAHA ESA..kerana aku dapat bangun,menaip,mendengar,keluar rumah,trik nafas yang segar,melihat burung2 beterbangan dan kereta2 lalu lalang..aku dapat melihat kesebokan pagi..syukur ,kerana aku masih lagi dapat meneruskan penjalanan hidup aku hari seperti hari sebelum2 nih..ape yang aku tahu..teruskan hidup selagi ada nyawa..buat yang disuruh tinggal yang dilarang..hehe..aku cakap je pandai..kadang ade juga manusia seperti kita nih tidak dapat menikmati hari esoknya,itu kerana ALLAH telah menjemput nya telebih dahulu daripada kita dan ALLAH lebih menyayangi nya(hadiahkan al-fatihah pada yang sudah tiada)..bagi kita yang masih dapat menghirup udara segar di pagi hari.. bersyukur dan sentiasa bersyukur atas pemberian NYA..tamak,sombong,khianat,batu api jangan lah sesekali kita simpan di dalam diri ini..kerana sikap itu amat di murkai..tanamlah sikap pemurah peramah jujur,baik hati di dalam diri kita nih..semoga sepanjang hidup kita ini di berkati..setiap perbuatan kita ada pembalasan nya..sama ada di dunia ataupun di akhirat sana..syurga untuk yang mentaatiNYA,neraka untuk yang sebalikNYA itu lah janji ALLAH pada hambanya di muka bumi ini..eh, apsal aku rase cam ade air menitis kat kepala aku nih?..huh? gerimis..lariiii masuk dalam kang xmasal basah lappy aku nih..huhu.. ngah syok2 lepak bawah pokok rambutan nih gerimis pagi pun turun..tanda nak hujan nih..tapi tengok lah camne nanti..salah satu rahmat yang diturun kan oleh NYA kepada kita..”YA ALLAH sesungguhnya aku bersyukur atas rahmat dan pemberian Mu”..hurm..dah panjang lebar aku bebel nih..lagu penutup tirai bebelan aku nih berjudul ‘nafisa’..nyanyi sikit..”dikeheningan malam ini aku dihimpit kenangan sejarah cinta mengajarku sepanjang hari sepanjang malam” lalalala~~ da2 cukup jangan lelebih kang dari gerimis terus ke lebat pulak..salam ^^”


No comments:

Post a Comment