time to see

Sunday, May 23, 2010

hai kawan2 ^^"

selamat hari-hari encik/cik..
aku kat sini bukan nak jual ubat,jual perfume,bukak katalog..
bukan2..tu sume bukan kerja aku tu kerja org yang maen jual2 lah ye.
aku mari sini bukan nak mintak sedekah ke,mintak nasik korang ke ape ke..
tu sume orang yang malas nak kerja la tuh kalo cam uh kan..
insan yang baik datangnya dari hati yang suci, bersih dan teguh pendirian nya ye..
sikap pemalas dalam diri amat lah tidak di senangi oleh mane2 pihak pon
dan tidak akan mendapat "kap ba ra kap alip ta nun" iaitu keberkatan..
jangan sesekali bersikap tamak haloba..
kebiasaanya orang yang tamak ni akan selalu dapat lebih..
tapi tiada keberkatan ye..
ingat lah..bersikap tamak tu adalah rugi sebenarnya..
seperti satu peribahasa.." bagai anjing dengan tulangnya"
jangan korang jadi seperti anjing itu
sebab anjing tu adalah salah satu najis berat di sisi islam..
da elok2 jadi org nak jadi anjing buat ape an..
hesh, jauilah perkara2 yang mungkar tuh..
jika ade kesilapan atau kesalahan pada sesiapa..
segera lah meminta maap pada mereka..
dan pada mereka yang diperlakukan segera lah memaap kan si peminta maap..
oleh itu aku kat sini nak mintak maap kat korang
sebab aku xdapat nak 'upload' cerita "teratak hijau part 5 mingu nih..
ade kesesakan lalu lintas untuk aku meng 'upload'..
aku akan cube secepat yang mungkin untuk 'upload'
ehe..sori ea kawan..maap kan aku tau
^^"

No comments:

Post a Comment